onsdag 28. september 2011

Praksis på Salong Siluette

Hei og hå!



Nå har jeg da vært på min praksisplass i PFO "Salong siluette". Det var veldig lærerikt! Jeg fikk være med på en ganske del ting som jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre. Jeg fikk vaske hår, være engasjert med kundene, Koste, spørre om drikke for kundene, stå i kassa å ta telefon (som mange ikke tør eller får låv til i første omgang). Masse morsomme ting, og jeg klager ikke på en ting!

Dette er da inngangspartiet. Ikke stort på bildet, men er ganske oppsiktsvekkende rundt om i Lødingen. Innenfor døren er det kleshengere og speil, og skohyller for ting og tang.

Inne på salongen er det litt av hvert. Som her er det plasser for klipping, farging, styling og slikt.

Her er kasseapparatet og disk for betaling. Og rundt der er det litt av hvert av smykker, klippekort, og annet skinnende. Pluss til høyre er det en produkthylle.


Her mikses det med hårfarger og kombinasjoner.
Det er en del som blir gjort her ja. Og det er frisørens oppgave å holde styr på alle fargene og blandere, vektene, og kostene for nettopp blanding av farging.


Dette er Leder/ Sjef Torild. Hun er da den som dirigerte meg rundt for å gjøre alle oppgavene. Hun er kjempegrei og snill som bare det. Hun smiler hele tiden og hvis hun er glad, da er jo selvfølgelig jeg det også. Hun og andre ansatte ser jo bloggen nå, og jeg trivdes kjempe godt der. :)

Dette er Mona (ansatt). Hun jobber ved siden av Torild og er en kjempe still dame. Hun er ryddig av seg og er kjempeflink til å hjelpe til og selvfølgelig klippe! Hun hjalp meg også til å finne meg til rette i salongen, og det var snilt. :)
Dette er Vilma (ansatt). Hun er en kjempe hyggelig og morsomt person. Jeg kjenner henne fra en annen praksisplass, og hun har alltid vært grei. ;)

Venter på timebestilling eller klipp:
Til slutt vil jeg skrive at jeg trivdes, og ser allerede frem til neste Tirsdag for en ny praksisdag med Salong Siluetten
(Jeg fikk tillatelse til utlegging av bilder på bloggen)

Hadet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar